Terapie cu enzime

Terapia cu enzime este o metodă minim-invazivă prin care se poate interveni în cazul diverselor forme de cicatrici, corectând și îmbunătățind aspectul acestora.

Injectate în leziunile deformate cauzate de procesul de cicatrizare, enzimele elimină fibroza excesivă, remaniind astfel cicatricea finală.

Despre terapia cu enzime

Terapia cu enzime prezintă o serie de beneficii relevante în abordarea cicatricilor:

• Crește activitatea celulară;
  • Tonifiază și hidratează în profunzime pielea;
  • Grăbește procesul de vindecare al cicatricilor;
  • Stimulează sinteza de colagen.

Se recomandă injectarea cu enzime în cazul cicatricilor cheloide și hipertrofice, acolo unde țesutul cicatrizat este în exces, dar și în cazul cicatricilor survenite în urma unei arsuri, retractile.

Cu ajutorul unor ace fine, substanțele active vor fi injectate la nivelul zonei cicatriciale. Enzimele injectate reproduc procesul de funcționare natural al enzimelor din corp - lipaza, colagenaza și hialuronidaza. Ele declanșează , la nivel celular, restructurarea activității celulare de la nivelul pielii, rezultatele fiind reducerea semnificativă a cicatricilor și corectarea aspectului acestora.

Produsul injectat este 100% biocompatibil și nu generează efecte adverse.

Procesul de cicatrizare depinde de o serie de factori, externi și interni - de la specificul cicatricii, la stilul de viață și vârsta pacientului -, însă trebuie menționat că o cicatrice nu va dispărea total niciodată. Prin diverse proceduri, aspectul acesteia poate fi corectat și îmbunătățit.

Procedura se recomandă tuturor pacienților, bărbați sau femei, care își doresc corectarea și ameliorarea aspectului estetic al unei cicatrici, printr-o metodă minim-invazivă.

• Nu presupune pregătiri speciale ale pacientului;
  • Pentru a diminua riscul de vânătăi sau de hematom trebuie oprit tratamentul anticoagulant sau antiinflamator cu 10 zile înaintea injectării, cu acordul medicului curant.

• Înaintea injectării se aplică unguente anestezice locale;
  • Se folosește un ac fin pentru a diminua disconfortul în timpul injectării;
  • Injectarea se face la nivelul cicatricii;
  • Durata intervenției este de 30 minute;
  • Se recomandă repetarea sesiunilor de injectare - sunt necesare 3 - 4 injectări, odată la 2 săptămâni.

• Cicatricea va fi redusă în dimensiune;
  • Pielea își va recăpăta pigmentarea naturală;
  • Țesutul adipos, asociat cu fibroza cicatricială, va fi vizibil corectat.

• Injectarea nu necesită timp de recuperare - permite reluarea cu ușurință a activităților cotidiene;
  • Edemele și vânătăile ce apar sunt normale în primele zile după intervenție, ele dispar în primele zile după intervenție;
  • Pot apărea diferite forme de iritații sau reacții locale ce dispar de la sine în câteva zile.

• Timp de 24 de ore zonele injectate nu se masează;
  • Trebuie evitate băile fierbinți, sauna și sportul timp de 4 zile de la injectare.

Complicațiile acestei proceduri sunt reduse și rare: durere moderată, eritem, edem sau echimoze. Ele dispar în zilele următoare injectării.

• Discutați cu medicul dumneavoastră dacă suferiți de alergii medicamentoase, boli autoimune sau dacă ați urmat un tratament cu vitamina C în perioada prealabilă tratamentului.