Liftingul mamar permite ridicarea sânilor și corectarea unei eventuale asimetrii, pentru a obține un rezultat în armonie cu silueta pacientei.

Despre procedură

Ptoza mamară este definită printr-o lăsare sau cădere a sânului, care este asociată și cu distensia pielii. Ptoza survine în urma pierderii în greutate sau a unei sarcini, iar în unele cazuri poate fi asociată cu o hipertrofie (mărire în volum) a sânului.

Liftingul mamar presupune :

• Repoziționarea areolei într-o poziție ideală, raportată la silueta pacientei și la gradul de ptoză;
  • Îndepărtarea pielii în exces;
  • Remodelarea conturului sânului.

În cazul hipertrofiei mamare, se intervine și asupra volumului, în vederea reducerii acestuia. În cazul unei lipse de volum a sânului, se poate recurge la implant mamar sau la lipofilling.

Procedura este recomandată pacienților ce își doresc corectarea sau simetrizarea formei și dimensiunilor sânilor.

• Un consult pre-operator va fi necesar înainte de operație;
  • Consultarea cu un anestezist este obligatorie, de asemenea, cu 48 de ore înainte de intervenție;
  • Mamografia preoperatorie este esențială înainte de intervenție;
  • Se recomandă oprirea fumatului cu o lună înaintea și după realizarea intervenției:
  • Se recomandă încetarea administrării de tratamentele medicamentoase de tip contraceptive orale și anticoagulante, cu acordul medicului curant.

• Procedura durează între 1 – 3 ore, în funcție de complexitatea cazului și de specificul fiecărui pacient;
  • O ședere de 48 - 72 de ore de spitalizare este de obicei necesară;
  • Toate țesuturile glandulare eliminate sunt trimise la laborator pentru examenul microscopic (examen histologic).

• Rezultatele finale vor fi evaluate la aproximativ un an după procedură.
  • Sânii vor avea o formă armonioasă, simetrică și naturală.
  • Pe măsură ce pacientul avansează cu perioada de vindecare, cicatricile se vor estompa, iar sânul operat rămâne natural și sensibil, răspunzând în mod normal schimbărilor hormonale.
  • Se recomandă monitorizarea la fiecare 3 luni în decursul primului an de la operația de lifting mamar.

• Sutienul de compresie trebuie purtat timp de 6 săptămâni pentru a permite cicatrizarea și poziționarea implanturilor într-o poziție ideală - acesta trebuie purtat permanent, timp de cel puțin o lună după operație;
  • Durerea postoperatorie este moderată și, de obicei, controlată bine cu ajutorul medicației antialgice;
  • Edemul, vânătăile și durerile sunt obișnuite la ridicarea brațelor;
  • După externare, pacienții trebuie să revină la un control post-chirurgical la 2-3 zile după intervenție;
  • Firele, dacă nu sunt resorbabile, vor fi eliminate între zilele 8 - 21 de la operație.

• Se recomandă repaus de 8 - 15 zile înainte de reluarea activităților normale;
  • Activitatea fizică intensă nu poate fi reluată mai devreme de 1 - 2 luni.

• Infecții;
  • Hematoame;
  • Vindecare defectuoasă a cicatricilor;
  • Amorțeală.

Reacțiile locale(edem, iritație) sunt normale în primele săptămâni de la operație, însă, dacă una sau mai multe dintre acestea persistă, trebuie contactat medicul chirurg.

• Nu se recomandă intervenția chirurgicală în caz de sarcină și alăptare;