Injectare frunte cu botox

Tratamentul cu Botox este un tratament utilizat în scop estetic și medical, pentru atenuarea ridurilor dinamice (de expresie) din zona facială, dar și în tratamentul transpirației excesive.

Despre toxina botulinică

Botoxul, sau toxina botulinică de tip A, este o neurotoxină proteică derivată din bacteria Clostridium Botulinum, ce acționează local la nivelul mușchilor, blocând temporar transmiterea impulsurilor nervoase de la nervi. Datorită relaxării mușchilor faciali, ridurile de expresie sunt reduse.

Botoxul tratează ridurile de expresie din zona superioară a feței. Localizarea lor cea mai frecventă include:

Zonele de tratament clasice:

- ridurile verticale dintre sprâncene, observate la încruntare maximă;

- ridurile cu formă de evantai (de tip „laba gâștei”), de la colțurile externe ale ochilor, observate în timpul zâmbetului;

- ridurile de pe frunte, observate în momentul ridicării maxime a sprâncenelor.

Zonele de tratament avansate:

- ridurile din jurul gurii;

- ridurile din zona gâtului și decolteului.

Toxina botulinică mai poate corecta sau modela:

- zâmbetul gingival (gingie expusă în timpul zâmbetului);

- forma zâmbetului;

- forma sprâncenelor.

Injectarea cu botox reduce acțiunea mușchilor localizați la nivelul frunții și a sprâncenelor, pentru a atenua atât ridurile orizontale, cât și cele verticale, cauzate de contracția acestor mușchi.

Injectarea cu toxină botulinică este recomandată atât femeilor, cât și bărbaților care se confruntă cu riduri de expresie sau care doresc să prevină apariția acestora. Procedura este indicată doar persoanelor cu vârsta de peste 18 ani.

ÎNAINTE DE INTERVENȚIE

• Nu este nevoie de o pregătire specială înainte de tratament;
  • Este recomandat să nu purtați machiaj sau să vă demachiați înainte de intervenție;
  • Pentru a diminua riscul de vânătăi sau de hematom, se recomandă încetarea administrării de medicamente anticoagulante sau antiinflamatoare (Aspirină, Ibuprofen, etc.), cu acordul medicului curant.

PRECAUȚII

Informați medicul în cazul în care suferiți de boli acute (herpes sau alte afecțiuni), sau dacă sunteți sub tratament cu medicație anticoagulantă sau antiinflamatoare.

INTERVENȚIA :

• Anestezia nu este necesară, având în vedere că tratamentul nu este dureros;
  • Injectarea se face cu un ac foarte fin pentru a diminua disconfortul din timpul injectării;
  • Durata intervenției este între 10 - 20 minute, în funcție de numărul zonelor de tratat.

REZULTATE

• Rezultatele așteptate constau în reducerea ridurilor, fără blocarea completă a expresiilor faciale;
  • Efectul este obținut între zilele 4 - 10 zile după intervenție și durează între 4 - 6 luni;
  • Pentru evaluarea rezultatului se recomandă un control la 15 zile după intervenție.

DUPĂ INTERVENȚIE

• Injectarea nu necesită timp de recuperare - permite reluarea imediată a activităților zilnice;
  • Edemele și vânătăile ce apar sunt normale în primele zile după intervenție și pot fi acoperite cu ajutorul machiajului.

RECOMANDĂRI :

• Timp de 24 de ore după procedură zonele injectate nu trebuie masate;
  • Trebuie evitate băile fierbinți, sauna și sportul timp de 24 - 48 de ore.

INTERVAL ÎNTRE TRATAMENTE

Pentru rezultate durabile, dar și pentru a interveni în procesul natural de îmbătrânire, se recomandă reinjectarea la un interval de 4 - 6 luni, care corespunde efectului menținut de toxină în organism.

COMPLICAȚII

Complicațiile sunt rare și pot include dureri de cap sau sindrom gripal, iar în cazuri rare, diplopie (vedere dublă).

• Nu se recomandă injectarea în caz de sarcină și alăptare;