Liposucția este procedura chirurgicală prin care se îndepărtează radical și definitiv depozitele de grăsime din diverse zone ale corpului și feței.

Despre liposucție

Chirurgia estetică a siluetei permite remodelarea și sculptarea anumitor zone ale corpului, pentru a construi o siluetă în armonie cu imaginea de sine a pacientului. Liposucția este intervenția chirurgicală prin care se elimină țesutul adipos prezent în cantități excesive în anumite zone ale corpului: fese, abdomen, șolduri, glezne, brațe sau la nivelul feței și al gâtului.

Prin această intervenție chirurgicală, zona feselor poate fi subțiată și remodelată. Intervenția este recomandată acelor persoane care prezintă anumite depuneri de țesut adipos excesiv, care nu dispar prin sport sau dietă.

Chirurgul va practica incizii cutanate de dimensiuni reduse (3 - 4 milimetri), de obicei ascunse într-o pliu de piele. Celulele adipoase din straturile profunde și superficiale vor fi aspirate cu ajutorul unor canule, cu evitarea lezării nervilor și a vaselor de sânge.

Cantitatea de țesut adipos eliminat este adaptată la particularitățile pacientului.

Procedura este recomandată bărbaților și femeilor care își doresc remodelarea și conturarea armonioasă a zonei feselor.

• Înainte de intervenția chirurgicală, se va efectua un consult pre-operator;
  • Orice tratament anticoagulant trebuie oprit cu 10 zile înainte de procedură, cu acordul medicului curant;
  • În funcție de tipul de anestezie ales, vi se poate cere să nu mâncați și să beți timp de 6 ore înainte de operație;
  • Este recomandată renunțarea la fumat cu o lună înainte de intervenție.

• Intervenția durează între 1 - 3 ore, în funcție de specificul fiecărui caz;
  • Se folosește anestezia locală sau cea generală;
  • Se practică incizii cutanate de dimensiuni reduse - de 3 - 4 milimetri;
  • Celulele de grăsime din straturile adipoase profunde și superficiale sunt aspirate prin micro-canule, cu evitarea nervilor și a vaselor de sânge;

• La aproximativ 3 săptămâni după intervenție, odată cu retragerea edemului, rezultatele vor începe să apară;
  • Rezultatul final poate fi cel mai bine apreciat la 3 - 6 luni după procedură;

• Post-operator, durerile pot fi ținute sub control cu medicație antialgică;
  • Medicul vă va prescrie antibiotice și anticoagulante, după caz;
  • Timpul necesar pentru recuperarea chirurgicală este proporțional cu cantitatea de exces de grăsime eliminată;
  • Recuperarea se întinde pe o perioadă de repaus de până la 1 săptămână;
  • Activitățile fizice intense pot fi reluate doar după 3 - 4 săptămâni;
  • Edemele și echimozele post-operatorii sunt normale, acestea se vor retrage în primele două săptămâni după intervenție.

• Este recomandat să purtați un bandaj compresiv timp de 2 până la 4 săptămâni, iar apoi intermitent, pentru câteva luni;
  • Este recomandată evitarea expunerii la soare pe o perioadă de 6 luni și folosirea cremelor cu factor de protecție ridicat;

• Tumefieri, edeme și echimoze;
  • Senzație de tensiune la nivelul inciziei, furnicături, sau amorțeală a zonei tratate;
  • Infecții.

Reacțiile locale(edem, iritație) sunt normale în primele săptămâni de la operație, însă vă recomandăm să contactați medicul dacă una sau mai multe dintre simptomele de mai sus vă îngrijorează excesiv sau acuzați febră.

• Nu se recomandă intervenția chirurgicală în caz de sarcină și alăptare;