Chiuretarea leziunilor cutanate

Chiuretarea leziunilor cutanate este o metodă non-invazivă prin care se pot îndepărta diverse leziuni, așa cum sunt keratozele seboreice, molluscum contagiosum, papiloamele virale sau condiloamele acuminate.

Despre procedură

Chiuretarea este o metodă de tratament nedureroasă, aceasta putându-se efectua cu sau fără anestezie locală. În caz de sensibilitate sporită a pacientului, sau in cazul copiilor, se aplică anestezice topice, cu 30 minute înaintea chiuretajului.

Intervenția se realizează cu ajutorul unei chiurete, un dispozitiv metalic taios, cu ajutorul caruia se îndepărtează razant leziunile tegumentare.

În urma intervenției, există o minimă sângerare, oprită prin compresie.

Reluarea activităților normale poate fi făcută cu ușurință, în aceeași zi.

Cine poate beneficia de tratament

Chiuretajul leziunilor cutanate se recomandă pacienților, adulți sau copii, pentru indepartarea unor leziuni ca verucile, keratozele seboreice, molluscum contagiosum, papiloamele virale sau condiloamele acuminate, fără cicatrici sau durere.

• Intervenția nu presupune pregătiri speciale ale pacientului;

Informați medicul în caz de boli acute (herpes sau alte afecțiuni), tratamente care fluidifică sângele, tratament cu anti-inflamatoare etc.

INTEVENȚIA:

• Înaintea tratamentului se aplică unguente anestezice locale la nivelul leziunii;
  • Cu ajutorul chiuretei, leziunea cutanată va fi atent îndepărtată, fără a afecta țesutul sănătos din jur;
  • Durata intervenției este de aproximativ 30 minute.

• Locul inciziei va fi ușor roșu după intervenție, acest lucru se va diminua odată cu trecerea timpului;
  • Cicatricile sunt inexistente.

• Procedura nu necesită timp de recuperare - permite reluarea cu ușurință a activitatilor zilnice;
  • Se recomandă igienizarea zilnică a plăgii - cu apă și săpun;
  • Folosirea unui unguent pe bază de antibiotic poate fii necesară
  • Zonele chiuretate se vindecă în 5-14 zile.

• Se recomandă evitarea expunerii zonei tratate la soare sau la radiații ultraviolete;
  • Folosirea unei creme cu factor de protecție ridicat este necesară.

• Sângerări ușoare;
  • infecții.

• Discutați cu medicul dumneavoastră dacă aveți cunoștință de alergii medicamentoase.

Chiuretarea leziunilor cutanate